Case

“Een hogere winstmarge, betere efficiëntie en meer tevreden fans in het stadion” – FC Groningen

Edwin Froma is Marketing manager van FC Groningen en onder andere eindverantwoordelijke voor de afdeling Ticketing. De club, waar normaal doen al gek genoeg is, kent veel trouwe en betrokken supporters die hun club op de voet volgen. Geen FC Groningen zonder haar supporters, dat staat als een paal boven water. De ‘trots van het Noorden’ heeft dan ook veel ambities als het aankomt op ticketing.

“Wij geloven dat er nog heel veel winst te behalen valt in het ticketingdomein, met name op het kunnen bieden van flexibiliteit en efficiëntie van de onderliggende processen.” Ook op het gebied van distributie, dynamic pricing, personalisatie en productontwikkeling ziet de club veel kansen voor de toekomst. “Wij streven naar een perfecte balans in omzetoptimalisatie en het bedienen van onze supporters. Dit op basis van een juiste prijs voor de tickets afgezet tegen de ervaring die we bieden in het stadion”, aldus Edwin Froma.

“We liepen tegen beperkingen aan”
Om doorontwikkeling mogelijk te maken en mee te kunnen met de nieuwste trends moest er een oplossing komen. “Met name op het gebied van doorontwikkeling van het systeem liepen we tegen beperkingen aan, of de kosten, om in te kunnen spelen op de wensen en trends. We wilden een gebruiksvriendelijk platform waarin supporters en sponsoren zelfredzaam kunnen zijn en waarin continu de mogelijkheid is om in te kunnen spelen op de nieuwste trends. Hierin zien wij met name op het gebied van productontwikkeling en wedstrijdpakketten, veel kansen.”

“Een partij met een duidelijke focus en waarbij betrouwbaarheid en service op nummer één staan.”

Edwin Froma – Marketing manager bij FC Groningen

Een écht partnerschap
“We hadden direct een goed gevoel bij Tymes4. Een partij met een duidelijke focus en waarbij betrouwbaarheid en service op nummer één staan. Maar ook de ambitie om een systeem op te leveren en continu door te ontwikkelen om een groot aandeel in de markt te veroveren, is erg groot.”

De migratie
“De migratie bij FC Groningen door Tymes4 is goed verlopen”. Edwin vertelt hierover: ‘het is uiteraard een complex project waarbij er altijd enkele punten zijn die extra aandacht vergen, maar het geheel is naar tevredenheid verlopen. Tot nu toe hebben wij het platform nog niet volledig kunnen gebruiken vanwege het Coronavirus, maar onze sponsoren zijn nu wel compleet zelfredzaam. Wat dat betreft ook mooi dat wij nu geen hardcards hoefden klaar te maken voor deze groep.”

Samen één doel
Edwin geeft aan dat de samenwerking tussen FC Groningen en Tymes4 goed en plezierig verloopt en er hard wordt gewerkt aan de doorontwikkeling van het platform. “Verbetering, aan supporter, sponsor en medewerkerszijde, staan hierin centraal. Een hogere winstmarge, betere efficiëntie en meer tevreden fans in het stadion is daarbij het gezamenlijke doel van FC Groningen en Tymes4.”


Contact

Interesse in samenwerking?

Wil jij meer weten over ons state-in-the-art ticketingplatform, dan kom ik graag met je in contact! Ook als je je als leverancier begeeft in het eco-systeem van een voetbalclub zou ik graag kennismaken en eens van gedachten wisselen.