Het ontstaan
Toen president Clinton aan zijn eerste termijn als president begon, vlak vóór Ronald Koeman Barcelona naar de winst in de Champions League finale schoot, startte Jan Willem Jongebreur Ormer ICT.
Op 22-jarige leeftijd was zijn visie dat de automatiseringsgolf, die in 1992 nog in de kinderschoenen stond, heel veel begeleiding zou vergen. Juist daarom werd Ormer ICT een dienstverlener pur sang.
Al snel vertaalde die dienstverlening zich in consultancy en detachering. Begin deze eeuw ontstond het idee om ook IT-beheer te doen voor MKB-bedrijven. Op basis van bewezen standaarden bood Ormer ICT haar MKB-klanten een IT-omgeving voor een vast bedrag per maand. Dat was voor die tijd echt baanbrekend. Inmiddels is de hele markt en zelfs de technologie verder ontwikkeld in de richting die Ormer ICT al in 2003 als eerste koos.
Zoals zij baanbrekend was in het uitbesteden van IT-diensten, zo is zij dat inmiddels ook in software-ontwikkeling. Met dezelfde nuchterheid biedt zij software aan (als een dienst!) die aansluit bij de huidige tijd en staat van de techniek. Zo is zij met haar softwareplatform Tymes4 hard op weg marktleider te worden in de wereld van het betaalde voetbal.
Tymes4
Het platform Tymes4 is ontstaan uit de dringende behoefte van professionele voetbalclubs aan een gebruiksvriendelijk en allesomvattend ticketingsysteem. Geen enkele leverancier bood de software en service gericht op de eisen van voetbalorganisaties, specifieke wensen die anders zijn dan die van andere evenementenorganisatoren. Ormer ICT nam de uitdaging aan en ontwikkelde Tymes4. Het enige ticketingplatform ter wereld voor en door profclubs, want zij zijn intensief betrokken bij de ontwikkeling én doorontwikkeling van deze software as a service (SAAS). Leidend daarbij zijn de vier pijlers van Tymes4.